Víte, co je to copywriting?

Stále častěji slýcháte pojem copywriting, ale pořád netušíte, o co se jedná? Význam tohoto slova je možná širší, než jste si kdy dokázali představit. Mnoho lidí, kteří se pohybují ve světě internetového podnikání a tvorby webů tuší, že jde obor, který se zabývá texty na weby. To se nedá popřít, copywriting skutečně zahrnuje psaní textů pro webové projekty, ale stejně tak zasahuje i do mnoha jiných oblastí. Pokud se chystáte spustit nový webový projekt, případně restrukturalizovat stávající weby, měli byste se o copywriting zajímat o to víc. Pojďme se spolu podívat na to, proč je tak důležitý a nevyplácí se na něm šetřit.

Do hry vstupuje pan copywriter

Copywriter je člověk, který se zabývá psaním textů. Jedná se jak texty na weby, tak reklamní slogany, hesla, PR články, texty na letáčky a katalogy a podobně. Jak sami vidíte, copywriting je velmi rozmanité odvětví, které vás bude provázet od tvorby webu až po reklamní kampaň ve vašem městě. Poznat dobrého copywritera není jednoduché. Při výběru dobrého textaře se neorientujte pouze na cenu, ale především na kvalitní reference. Od člověka, který píše články za pár desítek korun nemůžete čekat, že nad zakázkou stráví dlouhé hodiny. Na druhou stranu může psát lépe, než někdo, kdo si účtuje několik tisíc za normostranu. S copywritery je to jako s automobily. Dražší je většinou lepší, ale nedá se to generalizovat.

Jak moc je copywriting důležitý?

Na tuto otázku existuje jednoznačná odpověď. Copywriting je neméně důležitý, jako ostatní faktory ovlivňující kvalitu webu (bavme se tedy o textech pro webové stránky). Pěknou grafikou můžete klienty zaujmout a přimět je prozkoumat web blíže, ale jedině kvalitní texty vaše služby či zboží skutečně prodají. Pokud se vám podaří najít dobrého copywritera, držte se ho. Neváhejte zaplatit několik set či tisíc korun za normostranu, neboť se vám tato investice velmi rychle vrátí. Copywriter je mág, který dokáže prodat cokoliv a komukoliv.

Publikováno: 21. 03. 2012 / Aktualizováno: 29. 05. 2023

Kategorie: ON-LINE Business

Autor: Adam Hájek

Tagy: copyblog.cz | copywriter | copywriting | dobrý copywriter | kvalitní texty na weby | SEO texty | texty na web