Proč firmy tak milují CRM?

Budování silných, a především dlouhodobých vztahů se zákazníky. To je mantra snad všech moderních firem bez ohledu na jejich velikost. Bez pečlivě vybraného CRM softwaru by ovšem něco takového bylo nadmíru složité - a proto se systém pro řízení vztahů těší takové oblibě.

Klíčová data jako na stříbrném podnose

Hlavním pilířem každého CRM je shromažďování a analýza dat o zákaznících. Díky tomu lze získat perfektní přehled o všech proběhlých interakcích, které souvisejí s nákupem, objednávkami i zákaznickým servisem.

Kumulování relevantních informací je předpokladem porozumění skutečných potřeb a preferencí cílové skupiny. To následně vede ke kvalitnějšímu servisu a efektivnějšímu prodeji. Potvrzují to i četné studie – podle odborníků z firmy Gartner tři ze čtyř organizací tvrdí, že jim implementace CRM významně zjednodušila přístup k datům o zákaznících, a tím usnadnila komunikaci i budování trvalých vztahů.

Bezkonkurenční nástroj pro udržení spokojenosti zákazníka

Jakmile začnete rozumět zákazníkům, podaří se vám uspokojit jejich potřeby. Minimalizujete riziko frustrace, posílíte loajalitu a snižuje míru odlivu ke konkurenci. I toto tvrzení lze podložit daty z mnoha analýz – téměř polovina firem uvádí, že si po zavedení CRM udrží mnohem více zákazníků. Tím se ruku v ruce snižují náklady na akvizici a zvyšuje se celkový zisk.

Přesnější reporty i prognózy

Pokročilejší CRM dokáže s daty hotové zázraky. Především pak generovat komplexní reporty a přehledy. Díky nim je možné efektivně sledovat trendy, identifikovat oblasti pro zlepšení a celkově lépe plánovat budoucí kroky. Podle analýzy společnosti Gartner mohou přesnější reporty zvýšit prodej o více než 40 %. Jedná se tak o vskutku nezanedbatelnou konkurenční výhodu.

A ani tím výhody CRM systému nekončí. Gartner ve svých studiích dále uvádí až o 300 % vyšší míru konverze či snížení nákladů o čtvrtinu. No, a pokud vás neohromí návratnost investice ve výši téměř 9 USD na každý vynaložený dolar, pak vás zřejmě nepřesvědčí zhola nic.

Publikováno: 22. 07. 2024

Kategorie: Software

Autor: Kateřina Novotná