Optimalizace pro vyhledávače: Když se dělá správně, vyplatí se
Optimalizace pro vyhledávače je pojem, se kterým se setkala většina živnostníků a firem nabízející své produkty a služby prostřednictvím svých webových stránek. Zjednodušeně řečeno jde o metodiku vytváření a upravování webu, jejímž cílem je získání lepších pozic ve vyhledávání, respektive větší a cílenější návštěvnost na relevantní dotazy.
Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO (Search Engine Optimization) jde vstříc algoritmům vyhledávače a současně vychází vstříc zvyklostem uživatelů, protože ti při hledání věnují pozornost jen několika prvním odkazům ve výsledcích vyhledávání.
Není SEO jako SEO
Metody SEO lze rozdělit do dvou pomyslných skupin: na etické a neetické, případně na účinné a neúčinné. Do skupiny etických metod SEO patří např. kvalitní a unikátní obsah, používání (X)HTML značek, používání titulků, nadpisů a podnadpisů, správná struktura URL, používání description a klíčových slov a v neposlední řadě i budování zpětných odkazů. Nálepku neetické SEO mají metody jako spam, skrytý text a zobrazování jiného obsahu robotům než návštěvníkům.SEO trendy se mění
Optimalizace pro vyhledávače je dynamický obor a význam jednotlivých metod se v průběhu času mění. Některé jsou dlouhodobě účinné, jiné jsou efektivní pouze po určitou dobu a následně vedou k penalizaci webu. A právě proto by méně zkušený provozovatel webu neměl experimentovat – mnohem bezpečnější je spolupráce se dobrým SEO konzultantem (např. https://digitalflowseo.com/), který má s optimalizací webových stránek dlouhodobé zkušenosti a bedlivě sleduje aktuální trendy. V případě korektní optimalizace rapidně vzroste návštěvnost webu, a to dlouhodobě – nikoliv pouze po určitou dobu, jako je tomu u PPC reklamy. Mějte však na paměti, že SEO není jednorázový proces, ale soubor dílčích opatření, které je vhodné aplikovat průběžně (především tzv. off page prvky, jako je tvorba odkazů apod.).Publikováno: 25. 10. 2018
Kategorie: TVORBA WEBU