Mezinárodní internetový marketing může být pořádná věda

Spouštíte web pro zahraniční trh a máte pocit, že něco nefunguje, jak má? Stránky sice vypadají hezky, ale návštěvnost je mizerná a konverze nulová? Pak asi nezvládáte marketing, protože může mít jiná specifika než český. Nepřestávejte číst a dozvíte se, kde mohou být slabá místa, na která byste se měli zaměřit.

Opravdu je váš web vyhovující?

Buďte sebekritičtí a zamyslete se nad tím, jestli jsou vaše webové stránky konkurenceschopné. Samozřejmostí by měla být lokalizace od příslušného jazyka, samozřejmě rodilým mluvčím nebo špičkovým překladatelem. Pokud vaši zákazníci nedostanou potřebné informace, nic je nepřiměje k nákupu.

Respektujete kulturu a zvyklosti dané země?

V českém prostředí by váš web možná obstál, ale na zahraničním trhu se může jevit úplně jinak. Proto se seznamte s kulturními rozdíly a přizpůsobte stránky cílové skupině graficky i textově.

Nastavili jste správně PPC kampaň?

Počítejte s tím, že se na západním trhu platí za proklik více než u nás. Nejvíce to pocítíte zejména v souvislosti s klíčovými slovy, která nepatří k nejlevnějším ani v češtině. Nechcete-li na kampani tratit, vyhněte se prostému překladu a najděte výrazy s optimálním poměrem ceny a výkonu. Cenu za proklik můžete snížit i tím, že upřesníte cílovou skupinu.

Jak na zahraniční SEO?

Z dlouhodobého hlediska se obvykle vyplácí investice do optimalizace. Nabízíte-li produkt, který je na daném trhu nový, případně nemáte příliš silnou konkurenci, pak má SEO v zahraničí smysl. V případě obecných slovních spojení je situace jiná – dostat se na přední pozice na silně konkurenční klíčová slova je finančně nákladné a často i nemožné.

Nepodceňujte sociální sítě!

Nedílnou součástí zahraničního marketingového mixu je propagace na sociálních sítích. V porovnání s Google Adwords může být reklamní kampaň na Facebooku mnohem levnější, a přitom velmi efektivní. Stále si nevíte rady? Pak vám nezbude než se obrátit na agenturu, která se v zahraničním marketingu vyzná.

Publikováno: 25. 02. 2017 / Aktualizováno: 31. 07. 2023

Kategorie: Tvorba webu

Autor: Adam Hájek

Tagy: jak na zahraniční marketing | jak na zahraniční seo | seo v zahraničí