Začínáte s e-shopem? Úspěch je otázkou zvládnuté cenotvorby!

Provozujete e-shop, ale ne a ne uspět? Anebo se teprve do vod české ecommerce chystáte a neradi byste hned při startu udělali fatální chybu? Pak se zamyslete nad cenotvorbou, protože právě ta ovlivní váš online byznys ze všeho nejvíce. Ať chcete nebo ne, strategická cenotvorba je alfou a omegou ecommerce. Dobře nastavené ceny rozhodnou, jestli se váš e-shop probojuje z podprůměru a začne generovat zajímavé zisky. Nebudete-li cenu řešit, pravděpodobně zůstanete v poslední lize. Úspěch největších hráčů tkví v propracovaném systému cenotvorby. Ceny musí odpovídat dynamice trhu a pružně reagovat na trendy a výkyvy – právě tím zvýšíte šanci opakovaných nákupů a snížíte fluktuaci zákazníků. Podstatou strategické cenotvorby je množství jednotlivých úkonů, které vedou k nastavení optimální ceny. Promyšlené plánování však v žádném případě není jen o tom, jak být nejlevnější (byť jde o regulérní strategii). Nezapomínejte na to, že zdaleka ne všichni zákazníci jdou pouze po nejnižších cenách.
Roli hrají také psychologické aspekty v podobě ukotvení ceny, skvěle načasované slevy a množství dalších triků.
Ale jak porazit protivníky, kteří mají cenotvorbu „zmáknutou“? V prvé řadě budete potřebovat data. K tomu vám poslouží nástroj na sledování cen konkurence, bez kterého by bylo jakékoliv plánování naprosto zbytečné. Monitoring cen rozšíří vaše obzory o potřebné informace, na základě kterých vymyslíte ideální strategii. Dozvíte se, kdo je nejlevnější, kdo přeceňuje, jaké zboží aktuálně letí apod.

Úspěšné e-shopy sledují konkurenci Karsa monitorem

Nepřekonatelným pomocníkem pro porovnávání cen konkurence je aplikace Karsa monitor, kterou využívají přední české i zahraniční e-shopy (mimo jiné i Alza nebo el nino parfum). Služba nabízí komplexní analýzu konkurence, desítky grafů a aktuální i historická data – jinými slovy jde o skvělý nástroj, díky kterému se rychle zorientujete v konkurenčním prostředí.

Publikováno: 16. 12. 2016 / Aktualizováno: 25. 05. 2023

Kategorie: ON-LINE Business

Autor: Adam Hájek

Tagy: cenová strategie | eshop cenotvorba | monitoring cen konkurence