Provozujete e-shop? Balte své zásilky ekologicky!

Víte kolik papíru a mnohdy i plastu spotřebujete, když posíláte zásilky svým zákazníkům? Sami si sáhněte do svědomí. Krabice jsou sice z kartonu, nicméně co třeba takový výplňový materiál? Nebylo by lepší používat něco ekologičtějšího než polystyren či plastové vzduchové sáčky? Na ekologii se hodně dbá, a ačkoliv se vám to může zdát úsměvné, i vaše neekologické chování může být důvod, proč se někdo rozhodne nakoupit raději u konkurence. Jsou totiž lidé, kteří se snaží po sobě zanechávat co nejméně odpadu. A takové bublinkovou fólií příliš nepotěšíte.

Zbavte se plastového výplňového materiálu

Při odesílání zásilek se plast používá nejčastěji na výplňový materiál, přitom existují i papírové alternativy. Místo bublinkové fólie a polystyrenové výplně začněte volný prostor v krabici vyplňovat zmačkaným papírem. Úplně nejjednodušší je používat pomačkané noviny a letáky, které byste stejně vyhodili, případně si pořiďte celou roli vlnité lepenky a mačkejte tu. Papír je lehký, takže na poštovném neproděláte.

Nahraďte plastové lepicí pásky papírovými

Víte, co dalšího je z plastu? Pravděpodobně to, čím balík zalepujete. Ano, vhod vám přijdou i speciální lepicí pásky, protože ty klasické se vyrábí z PVC, což je také plast. Když už se chcete chovat ekologicky a tuto svou snahu zákazníkům prezentovat, musíte ji 100% dodržovat. Nestojíte přece o šťouraly, kteří vás upozorní na pásky z PVC. Místo nich si tedy nakupte speciální lepicí pásky papírové či krepové. Dají se sehnat naprosto běžně, v sortimentu je má například e-shop Jarico.cz.

Přestaňte tisknout faktury

Nakonec se můžete přidat ke spoustě e-shopů, jež už netisknou faktury. Většina zákazníků je stejně na nic nepotřebuje, takže bohatě postačí, když je pošlete e-mailem v elektronické podobě. To jsou jen takové základy. Časem jistě přijdete na více způsobů, jak se váš e-shop může chovat více ekologicky. Nezapomeňte se o ně podělit se svými zákazníky. Ukažte svou snahu na sociálních sítích nebo na firemním blogu.

Publikováno: 26. 10. 2019

Kategorie: ON-LINE Business

Autor: Adam Hájek